Kontaktor.hu BNPL esettanulmány

32%
magasabb kosárbarakási arány

2x
értékben vásároltak a vásárlók

54%
magasabb értékesítési konverzió

Vezetői összefoglaló

Az Instacash Kft. Magyarország egyik vezető fintech vállalata, amely saját brandre szabható részletfizetési megoldást (BNPL) nyújt webshopoknak. 

2023-ban elnyertük a Vodafone Digitális Díjat, majd “Az Év Technológiai megoldása” minőségi díjas lett a megoldásunk.

Egyik kiemelt partnerünknél, a Kontaktor.hu-nál végeztünk el egy esettanulmányt, amiben összehasonlítottuk a részletfizetés előtti illetve utáni időszak eredményességét. 

Az esettanulmányi időszakot 2023. októberben indítottuk. Az alábbi eredményeket értük el:

  • Kosárbarakási arány 32%-kal növekedett
  • Részletfizetéssel átlag 2x akkora értékben vásároltak a vásárlók
  • Értékesítési konverzió 54%-kal növekedett

Partner

A Kontaktor egy magyar tulajdonú webáruház, ahol megtalálhatók világítástechnikai és villanyszerelési anyagok, okos eszközök és műszaki cikkek. A kínálat rendszeresen frissül, és gyakori akciókkal várja a vásárlókat.

Missziójuk, hogy a legújabb technikai trendek szerinti termékek szakértőjévé váljanak kelet-közép-európai szinten. Céljuk, hogy ezen a gyorsan változó piacon az újdonságok, modern okos eszközök hétköznapi értékteremtését és felhasználhatóságát transzparens és elfogulatlan módon mutassák be a vevők számára és a legjobb digitális értékesítési folyamaton keresztül, frusztráció nélkül, versenyképes áron biztosítsák ezek elérhetőségét.

Részletfizetés előtti időszak

A Kontaktor azzal keresett meg minket, hogy szeretné magát olyan szolgáltatásokkal is megkülönböztetni a piacon, mint a BNPL, amit a Nyugat-Európai piacról már jól ismernek.

Ezenkívül a tulajdonosi kör további problémákat fedezett fel, amelyen szerettek volna változtatni:

  • A termékek átlagos vételárához képest alacsony volt az átlagos kosárérték.
  • Ez azt jelentette, hogy a nagyobb értékű termékek nem voltak kelendőek, sokszor beragadt a nagyértékű raktárkészlet.
  • Ezt megoldandó , bevezették az áruhitel szolgáltatást a webáruházba, de a problémát nem oldotta meg, alacsony volt az áruhitel konverziós rátája.
  • A marketing költségek magasak voltak, de az átkattintási arány alacsony volt, nehezen tudtak új vásárlókat megszólítani.
  • Természetesen szerettek volna több bevételt elérni.

Részletfizetés bevezetése

2023. nyarán bevezettük a Kontaktor saját márás részletfizetést. 

  1. Konstrukció: A saját márkás részletfizetés része az, hogy a konstrukció is teljes mértékben a kereskedőre szabható. 
  • Jelen esetben a vásárlók 6 részletben vehetik igénybe a részletfizetést 
  • 50% önerővel (Vásárláskor fizetendő összeg.)
  • A részletfizetés teljesen ingyenes a vásárlók számára, a THM 0%
  • 50 000 Ft feletti termékekre vehető igénybe
  1. Folyamat: a részletfizetés igénylési folyamat 4 lépésből áll, átlagosan a vásárlók 5 perc alatt mennek végig rajta. 
  • Személyes adatok kitöltése: csak és kizárólag az online szerződéskötéshez szükséges adatokat kérik be az ügyféltől
  • Bankszámlakivonat elektronikus megosztás és bírálat: Csak azoknak a vásárlóknak nyújt részletfizetést a kereskedő, akik a jövőben képesek lesznek visszafizetni a fentmaradó tartozásukat. Ehhez végzünk mi egy hitelbírálatot, amihez semmilyen papír alapú dokumentumot nem kell csatolni, illetve a bírálat automatikusan, pár másodperc alatt megtörténik.
  • Szerződés aláírása: a szerződést a vásárló elektronikusan, egy SMS-ben kapott kóddal tudja aláírni.
  • Bankkártyás fizetés: Ahogy már említettük, a vásárlás végén a meghatározott önerőt a vásárlónak bankkártyával kell kifizetnie. (Ezeket az adatokat eltároljuk, és mint egy Netflix előfizetés, havonta automatikusan vonjuk le tőle)

Módszertan

Az esettanulmányhoz meghatároztuk a tanulmányi időszakot, ami 2023. októberben kezdődött. Módszertannak A/B tesztet választottunk amelyben: 

A időszak: részletfizetés bevezetése előtti időszak

B időszak: részletfizetés bevezetése utáni időszak

Mindkét időszakban megegyeztek az alábbiak:

  • termékkör
  • árazás
  • marketing költségvetés
  • alkalmazott marketing csatornák
  • egyéb fizetési módok

Eredmények

A “B” időszakban, amikor elérhető volt a BNPL ezt tapasztaltuk az “A” időszakhoz képest:

  • A teljes webshop értékesítés 6%-a volt a BNPL volumen, az 50 ezer Ft feletti kosaraknál az értékesítés 7%-a esetén BNPL volt a fizetési mód.
  • Értékesítési konverzió 54%-kal növekedett.
  • Mindemellett a BNPL-es kosarak átlagos értéke 279 ezer Ft-al több, mint 2x akkora volt, mint a nem BNPL-es kosarak átlagos értéke.
  • Kosárbarakási arány 32%-kal növekedett.
  • 38%-kal több vásárló jutott el a fizetésig – csökkent a lemorzsolódás.
  • Az áruhitellel összevetve pedig azt látjuk, hogy a konverziós ráta átlagosan 3x volt jobb a BNPL esetén az online áruhitelhez képest.

Hogyan érte el ezeket a növekedési számokat a webáruház?

  • A főoldalra kikerült egy részletfizetési banner, kiemelve, hogy miért előnyös ez a vásárlónak.
  • A termékoldalon külön kiemelve megtalálhatóak a részletfizetési konstrukciók.
  • Termék oldalról indítható részletfizetési előbírálati folyamat – a vásárló még a vásárlás előtt megnézheti hogy pénzügyi helyzete alapján jogosult-e részletekbe fizetni.
  • Fizetési módok között kiemelve szerepel a részletfizetés.
  • Dedikált hírlevelekben kommunikálta a kereskedő az új fizetési módot.
  • Ha valaki elhagyta a kosarat, e mailben értékajánlatként a részletfizetési lehetőség került be.
  • Perszonalizált termékajánló e mailben kiemelve bekerült a részletfizetési konstrukció és az ezzel járó előnyök.

Összességében tehát a részletfizetés bevezetésével sikerült a webáruház problémáira megoldást találni: 

Növekedett az átlagos kosárérték, kelendőek lettek a drágább termékek, új vásárlókra tettek szert, így több bevételt generáltak. Találtak egy áruhitelnél vonzóbb konstrukciót, illetve a marketing elérésük is jelentősen fejlődött. 

Te is szeretnéd bevezetni a részletfizetést? Foglalj időpontot egy kötelezettségmentes demo-ra!

Szeretne Ön is kereskedő partnerünkké válni?

Az egész folyamat már-már nevetségesen egyszerű

Partnerünk értékelése:

Hogy értékeli a részletfizetés bevezetését?

Nagyon jó döntésnek bizonyult, mivel nem csak hogy egy új fizetési opciót tudtam ezzel elérhetővé tenni a vásárlók számára, de olyan hatásokat is sikerült elérni, amire nem láttam sok esélyt.

Milyen előnyeit látja a részletfizetésnek?

Szerintem egy kiváló funkció arra, hogy a kereskedőnek és a vásárlónak is jó legyen egyaránt. A vásárló megveheti a vágyott termékeket úgy, hogy nem csak egy havi bevételére terheli rá a vásárlást. A kereskedő pedig ezzel új vásárlókat vonzhat, és növelheti a kosárértékét.

Hogyan értékeli a BNPL-t az áruhitelhez képest?

Nálunk volt áruhitel már a részletfizetés bevezetése előtt, és egyértelműen jobban működik a BNPL. Egyszerűbb, ügyfélbarátabb, és innovatívabb megoldás.

Várakozásaihoz képest milyen eredmények születtek az A/B teszt során?

Abszolút pozitív meglepetés! Ahogy már említettem olyan hatásokat ért el a részletfizetés, amit az Instacash munkatársai garantáltak, de én elsőre nehezen tudtam benne bízni. De igazuk lett!

Szeretne Ön is kereskedő partnerünkké válni?

Az egész folyamat már-már nevetségesn egyzerű.