Kontaktor.hu BNPL esettanulmány
Vezetői összefoglaló
Az Instacash Kft. Magyarország egyik vezető fintech vállalata, amely saját brandre szabható részletfizetési megoldást (BNPL) nyújt webshopoknak.
2023-ban elnyertük a Vodafone Digitális Díjat, majd “Az Év Technológiai megoldása” minőségi díjas lett a megoldásunk.
Egyik kiemelt partnerünknél, a Kontaktor.hu-nál végeztünk el egy esettanulmányt, amiben összehasonlítottuk a részletfizetés előtti illetve utáni időszak eredményességét.
Az esettanulmányi időszakot 2023. októberben indítottuk. Az alábbi eredményeket értük el:
- Kosárbarakási arány 32%-kal növekedett
- Részletfizetéssel átlag 2x akkora értékben vásároltak a vásárlók
- Értékesítési konverzió 54%-kal növekedett
Partner
A Kontaktor egy magyar tulajdonú webáruház, ahol megtalálhatók világítástechnikai és villanyszerelési anyagok, okos eszközök és műszaki cikkek. A kínálat rendszeresen frissül, és gyakori akciókkal várja a vásárlókat.
Missziójuk, hogy a legújabb technikai trendek szerinti termékek szakértőjévé váljanak kelet-közép-európai szinten. Céljuk, hogy ezen a gyorsan változó piacon az újdonságok, modern okos eszközök hétköznapi értékteremtését és felhasználhatóságát transzparens és elfogulatlan módon mutassák be a vevők számára és a legjobb digitális értékesítési folyamaton keresztül, frusztráció nélkül, versenyképes áron biztosítsák ezek elérhetőségét.
Részletfizetés előtti időszak
A Kontaktor azzal keresett meg minket, hogy szeretné magát olyan szolgáltatásokkal is megkülönböztetni a piacon, mint a BNPL, amit a Nyugat-Európai piacról már jól ismernek.
Ezenkívül a tulajdonosi kör további problémákat fedezett fel, amelyen szerettek volna változtatni:
- A termékek átlagos vételárához képest alacsony volt az átlagos kosárérték.
- Ez azt jelentette, hogy a nagyobb értékű termékek nem voltak kelendőek, sokszor beragadt a nagyértékű raktárkészlet.
- Ezt megoldandó , bevezették az áruhitel szolgáltatást a webáruházba, de a problémát nem oldotta meg, alacsony volt az áruhitel konverziós rátája.
- A marketing költségek magasak voltak, de az átkattintási arány alacsony volt, nehezen tudtak új vásárlókat megszólítani.
- Természetesen szerettek volna több bevételt elérni.
Részletfizetés bevezetése
2023. nyarán bevezettük a Kontaktor saját márás részletfizetést.
- Konstrukció: A saját márkás részletfizetés része az, hogy a konstrukció is teljes mértékben a kereskedőre szabható.
- Jelen esetben a vásárlók 6 részletben vehetik igénybe a részletfizetést
- 50% önerővel (Vásárláskor fizetendő összeg.)
- A részletfizetés teljesen ingyenes a vásárlók számára, a THM 0%
- 50 000 Ft feletti termékekre vehető igénybe
- Folyamat: a részletfizetés igénylési folyamat 4 lépésből áll, átlagosan a vásárlók 5 perc alatt mennek végig rajta.
- Személyes adatok kitöltése: csak és kizárólag az online szerződéskötéshez szükséges adatokat kérik be az ügyféltől
- Bankszámlakivonat elektronikus megosztás és bírálat: Csak azoknak a vásárlóknak nyújt részletfizetést a kereskedő, akik a jövőben képesek lesznek visszafizetni a fentmaradó tartozásukat. Ehhez végzünk mi egy hitelbírálatot, amihez semmilyen papír alapú dokumentumot nem kell csatolni, illetve a bírálat automatikusan, pár másodperc alatt megtörténik.
- Szerződés aláírása: a szerződést a vásárló elektronikusan, egy SMS-ben kapott kóddal tudja aláírni.
- Bankkártyás fizetés: Ahogy már említettük, a vásárlás végén a meghatározott önerőt a vásárlónak bankkártyával kell kifizetnie. (Ezeket az adatokat eltároljuk, és mint egy Netflix előfizetés, havonta automatikusan vonjuk le tőle)
Módszertan
Az esettanulmányhoz meghatároztuk a tanulmányi időszakot, ami 2023. októberben kezdődött. Módszertannak A/B tesztet választottunk amelyben:
A időszak: részletfizetés bevezetése előtti időszak
B időszak: részletfizetés bevezetése utáni időszak
Mindkét időszakban megegyeztek az alábbiak:
- termékkör
- árazás
- marketing költségvetés
- alkalmazott marketing csatornák
- egyéb fizetési módok
Eredmények
A “B” időszakban, amikor elérhető volt a BNPL ezt tapasztaltuk az “A” időszakhoz képest:
- A teljes webshop értékesítés 6%-a volt a BNPL volumen, az 50 ezer Ft feletti kosaraknál az értékesítés 7%-a esetén BNPL volt a fizetési mód.
- Értékesítési konverzió 54%-kal növekedett.
- Mindemellett a BNPL-es kosarak átlagos értéke 279 ezer Ft-al több, mint 2x akkora volt, mint a nem BNPL-es kosarak átlagos értéke.
- Kosárbarakási arány 32%-kal növekedett.
- 38%-kal több vásárló jutott el a fizetésig – csökkent a lemorzsolódás.
- Az áruhitellel összevetve pedig azt látjuk, hogy a konverziós ráta átlagosan 3x volt jobb a BNPL esetén az online áruhitelhez képest.
Hogyan érte el ezeket a növekedési számokat a webáruház?
- A főoldalra kikerült egy részletfizetési banner, kiemelve, hogy miért előnyös ez a vásárlónak.
- A termékoldalon külön kiemelve megtalálhatóak a részletfizetési konstrukciók.
- Termék oldalról indítható részletfizetési előbírálati folyamat – a vásárló még a vásárlás előtt megnézheti hogy pénzügyi helyzete alapján jogosult-e részletekbe fizetni.
- Fizetési módok között kiemelve szerepel a részletfizetés.
- Dedikált hírlevelekben kommunikálta a kereskedő az új fizetési módot.
- Ha valaki elhagyta a kosarat, e mailben értékajánlatként a részletfizetési lehetőség került be.
- Perszonalizált termékajánló e mailben kiemelve bekerült a részletfizetési konstrukció és az ezzel járó előnyök.
Összességében tehát a részletfizetés bevezetésével sikerült a webáruház problémáira megoldást találni:
Növekedett az átlagos kosárérték, kelendőek lettek a drágább termékek, új vásárlókra tettek szert, így több bevételt generáltak. Találtak egy áruhitelnél vonzóbb konstrukciót, illetve a marketing elérésük is jelentősen fejlődött.
Te is szeretnéd bevezetni a részletfizetést? Foglalj időpontot egy kötelezettségmentes demo-ra!
Kérjük, add meg elérhetőségeidet, és kollégánk hamarosan felveszi veled a kapcsolatot!
Kérdéseid vannak?
Töltsd ki az adatokat és foglalj időpontot, hogy átbeszélhessük a részleteket!