GARMIN BNPL esettanulmány
Vezetői összefoglaló
2023. decemberében bevezésre került a kereskedői saját márkás BNPL a garmin.hu webáruházban, Garmin Részletfizetés néven ezzel a szlogennel:
“Most akár részletfizetéssel is megvásárolhatod termékeinket a GARMIN által biztosított digitális részletfizetési megoldás segítségével.”
A bevezetés utáni időszakban visszamértük a BNPL hatását, ami alapján az alábbi hivatalos számokat publikáljuk:
- 2x nagyobb a BNPL kosarak átlagos értéke, mint a webshop átlag kosárértéke
- 38%-kal nőtt a lakossági értékesítési forgalom
- 7.7 perc az átlagos átfutási idő
- 0.8 perc az átlagos bírálati idő
- 64% a BNPL konverziós ráta
- 4.7 az átlagos ügyfélértékelés 1-5 skálán
- 70%-ban prémium vásárók vették igénybe a fizetési módot, több, mint 650 ezer Ft-os átlagos munkabérrel
Hasonló ügyfélvisszajelzések érkeztek:
“Csak jót írnék! Minden gördülékeny és várakozásomon felüli volt. Meg is lepődtem, – bevallom, – hogy ilyen létezik manapság. 😃Nagyon örülök, hogy van Önöknél ez az egyedi lehetőség, mert így hozzájuthatok a vágyott órához, hamarabb mint reméltem!” (Koncz Andrea)
“Pár percet vett csak igénybe, nagyon gyors és kényelmes a folyamat. Csak ajánlani tudom mindenkinek!” (Horváth Zita)
A partner
A Navi-Gate Kft. 1999 februárjában alakult, fő profilja már létrejöttekor a Garmin GPS-ek forgalmazása volt. 2001. januárjától a Navi-Gate Kft. kiemelt forgalmazási jogot kapott a Garmin termékeire Magyarországon – kivéve a repülésben használatos GPS-eket. 2001 márciusában a cég elkészítette Magyarország első, navigációs készülékekbe tölthető térképét, így az Egyesült Államok, Kanada és számos nyugat-európai ország után a magyar felhasználók is megismerkedhettek a GPS-navigáció előnyeivel.
A cég korai működése során egyéb navigációs alkalmazások (pl. Destinator, iGO) fejlesztésében és forgalmazásában is közreműködött, de a fő termékkört mindig a Garmin készülékek és szoftverek jelentették. Tekintettel a Garmin termékei iránt megnövekedett keresletre, a cég 2007-től kizárólag a Garmin termékeire fókuszál.
A Garmin – mint a világ vezető polgári navigációs eszköz gyártó cége – a 2000-es évek elején főként szabadtéri, hajós, illetve autós navigációs megoldásairól volt ismert. Ezen profilokat megtartva és napjainkban is fejlesztve a hangsúly jelentős mértékben a sport- és fitnesz-készülékek, illetve okosórák felé tolódott. Ebben a kategóriában egyedülállóan széles termékpalettával rendelkezik, a legegyszerűbb sportórától a multisport óráig, valamint különleges, exkluzív modellekig. Emellett jelentős fejlődésen mentek keresztül a Garmin kerékpáros komputerek, valamint a hajós-készülékek (navigációk, halradarok) is, egyre szélesebb kört elérve. Az utóbbi években a Garmin a luxusórák kategóriájában is megjelent, jelenleg ezen termékkör prémium anyaghasználattal rendelkező – ugyanakkor a csúcskategóriás sportórák tudását és további különleges szolgáltatásokat is biztosító – családja a Marq sorozat.
A probléma
A Navi-Gate Kft azzal a problémával szembesült, hogy a magasabb értékű órák esetén vásárlói igény van a részletfizetésre, de a termékkör és a márka prémium voltából adódóan a piacon elérhető tradicionális hitel megoldásokat az ügyfélkör nem preferálja.
Olyan megoldást kerestek, ami esetén
- Nem egy hitelező márkája van előtérben, hanem a Garmin a kiterjedt közösségén belül a saját márkáját tudja erősíteni
- Nem kell a vásárlónak napokat várni a hitelbírálatra és a klasszikus frusztrációkkal szembesülniük, mint pl. a bonyolult igénylés, igazolások macerás beszerzése
- Nincs a megoldásnak évesített 20%-kos költsége sem a kereskedő, sem a vásárló számára
A megoldás
2023. decemberében bevezettük a webshopban a GARMIN márkás BNPL fizetési módot a lakossági vásárlók részére.
A cég vezetése az alábbi verzióban vezette be a szolgáltatást:
- Konstrukció: a vásárlók 4 részletben tudják kifizetni a termékek árát, 50% önerő és a maradék 50%-ot 3 egyenlő részletben
- Árazás: a cég vezetése úgy döntött, hogy nem kérnek díjat, sem kamatot a szolgáltatásért, hogy az extra termékértékesítésen generáljanak addicionális profitot
- Folyamat: négy lépéses folyamat mellett döntöttek valós idejű, azonnali és automatizált bírálattal, ami a vásárló számára mindössze 5-10 percet vesz igénybe, ellenben azonnali eredményt ad:
- Adatmegadás: csak és kizárólag az online szerződéskötéshez szükséges 5 adatot kérik be az ügyféltől, semmilyen más önbevallás alapú adatbekérés nincs
- Bankszámlakivonat elektronikus megosztás és bírálat: így valós banki adatokra épül az ügyfélminősítés -nincs semmilyen extra pdf vagy papír alapú dokumentum bekérés a folyamatban
- Online szerződéskötés: a transzparencia és a behajthatóság érdekében létrejön egy szerződés, amit elektronikusan aláír a vásárló
- Első részlet megfizetése: az első részlet jól ismert kifizetése bankkártyával
- Funkcionalitás: partnerünk a termék oldalról indítható előbírálati funkciót – “Tudd meg fizethetsz e részletekben” – is kérte, ez jelentett extrát a sztenderd BNPL csomagunkhoz képest:
- termék oldalról indítható indikatív BNPL előbírálati folyamat,
- az a célja, hogy a webshopba érkező látogatók még a termék böngészés során egzakt információt kapjanak arra, hogy vásárolhatnak vagy sem részletekben, ha igen, akkor mekkora értékben
- akik a termékoldalon már bírálatot kérnek, azoknak a checkout-ban egy rövidített, 2-3 perces folyamaton kell végigmenni
Hogyan került bevezetésre a részletfizetési szolgáltatás
A bevezetésnek 4 lépését különíthetjük el:
- Meghatározásra kerültek azok a BNPL funkciók, amiket az éles működés 0. napjától elérhetővé tettünk
- Webshop oldali megjelenések – landoló, menüpontok, termék összefoglaló nézetben “Részletfizetéssel is” jelzés
- Termékoldali perszonalizált kalkuláció
- Termékoldali digitális előbírálat
- A garmin.hu vezetőivel közösen összeállításra került egy szolgáltatás bevezetési kommunikációs terv
- Dedikált hírlevelek
- Social media postok, story-k
- Facebook csoport tartalmak
- Ennek keretében elkészültek a tartalmak, amik leginkább a vásárlói edukációra és a részletfizetési szolgáltatás megismertetésére fókuszáltak
- Folyamat bemutató videó
- Hogyan lehet részletfizetést igénybe venni
- Mitől biztonságos
- Miért kényelmesebb, mint más tradicionális részletfizetések
- Marketing és értékesítési funnel report összeállítása, mutatószámok és mérési módszertan fixálása
- Kosárérték – teljes és BNPL kosár sávban
- Értékesítési volumen – teljes és BNPL kosár sávban
- Konverziós ráta
- Kosárba rakási arány
- Átfutási idő
Az esettanulmány módszertana
A visszamérés során kétféle időszak kulcs mutatóit hasonlítottuk az esettanulmány időszak eredményeihez:
- Összevetettük az BNPL bevezetés utáni első 3 hónapot a bevezetés előtti 6 hónap átlagaival, hogy közelmúltbeli eredményeket is alapul vegyünk
- Összevetettük a BNPL bevezetés utáni első 3 hónapot az egy évvel ezelőtti ugyanezen időszakkal, hogy kiszűrjük a szezonalitás hatását
Az esettanulmány időszakban partnerünk nem alkalmazott egyedi árazási kedvezményt, promóciót a BNPL bevezetéséhez kötötten, így az eredmények nem torzultak.
Az esettanulmány mérési pontjai
Havi riportot készítettünk, amin keresztül a partnerünk teljes értékesítési tölcsérét nyomon tudtuk követni:
- Értékesítési volumen (GMV)
- Értékesítési konverzió (Sales conversion rate): összes látogatóból hány százalék vásárol
- Átlagos kosárérték (Average order value, AOV)
- Fizetési mód eloszlás (Payment method penetration)
- Részletfizetési átfutási idő (Processing time)
- Ügyfél visszajelzések (Rating)
Az esettanulmány eredményei
A webshopban az értékesítés havi árbevétele az esettanulmány két hónapja alatt – 2024. január-februárban – 187%-kal volt magasabb, mint a BNPL bevezetés előtti 10 hónap átlaga.
A 2024. januári online sales volumenek 167%-kal, a februári pedig 269%-kal volt magasabb, mint az előző év ugyanezen időszakának árbevétele.
Mindemellett fontos kiemelni, hogy
- Az indulás utáni hónapokban a teljes online értékesítés 38%-ka esetén a BNPL volt a választott fizetési mód
- Ezekben a hónapokban a BNPL nélküli havi átlagos sales megegyezett a BNPL bevezetése előtti átlagos havi értékesítéssel, így a részletfizetés addicionális értékesítést hozott
Méréseink további eredményei:
- 2x nagyobb a BNPL kosarak átlagos értéke, mint a webshop átlag kosárértéke
- 7.7 perc az átlagos átfutási idő
- 0.8 perc az átlagos bírálati idő
- 64% a BNPL konverziós ráta
- 4.7 az átlagos ügyfélértékelés 1-5 skálán
- 70%-ban prémium vásárók vették igénybe a fizetési módot, több, mint 650 ezer Ft-os átlagos munkabérrel
Kérjük, add meg elérhetőségeidet, és kollégánk hamarosan felveszi veled a kapcsolatot!
Kérdéseid vannak?
Töltsd ki az adatokat és foglalj időpontot, hogy átbeszélhessük a részleteket!