A kedvező ügyfélélmény és a kifejtett stratégiai előnyök eredőjeként, sok tényezőtől függően, de iparági tapasztalatok alapján 10-30%-os forgalomnövekedés érhető el a digitális részletfizetési rendszer bevezetésével. Az instacash hitelezési-kockázatkezelési folyamatának köszönhetően pedig az esetleges kockázati költségek alacsony szinten tarthatók, miközben a fix költségek változatlanul maradnak, így összességében ennél jelentősebb eredmény javulás érhető el a többlet árbevétel és árrés tömegből fakadóan, minden költséget figyelembe véve, miközben a teljeskörű üzemeltetést, call center támogatással az instacash biztosítja. A kockázatokat ügyfél szinten banki szintű kockázatkezelési eszközökkel kezeljük (azonosítás, ügyfélminősítés, szerződéskötés), továbbá a kereskedő és termékek adottságaihoz illeszkedő önerő, futamidő és késedelmi díjak meghatározásával illetve soft collection eszközökkel kezeljük ügylet szinten a kockázatokat.