Számos kereskedő az üzleti előnyök miatt kacérkodik a részletfizetési lehetőség bevezetésével, lehetőség szerint mindezt hatékony és kényelmes ügyfélkiszolgálással egybekötve, azaz gyorsan, kényelmesen. Megfelelő digitális rendszer hiányában azonban nem lehetséges egy hatékonyan üzemeltethető részletfizetési megoldást kínálni az ügyfeleknek, a teljesség igénye nélkül kiemelünk néhány kulcsproblémát:

  • kinek adjuk és kinek ne adjuk a részletfizetési lehetőséget?
  • mit vizsgáljunk és milyen adatokat kérjünk be? kérjünk be mi is munkáltatói igazolást és bankszámlakivonatot?
  • mi alapján dolgozzuk fel és bíráljuk el a kérelmeket?
  • külön lépésben, és papír alapon szerződjünk?
  • hogy fog működni a fizetés a gyakorlatban? mi van ha nem fizet az ügyfél? ki fogja emlékeztetni?
  • ki fogja ezt az egészet menedzselni, nyomon követni és nyilvántartani?
  • Alakítsunk ki erre egy új hitelezési folyamatot és vegyünk fel erre egy új embert?
  • Az egész folyamat részben papír alapú és manuális lenne, miközben alapvetően nem értünk a hitelezéshez.

Az instacash által fejlesztett digitális kereskedői részletfizetési rendszer a fentiekben felmerülő üzleti, informatikai, kockázati és üzemeltetési kérdésre nyújt adekvát választ.